KEMOTERAPİ SONRASI SAÇ BAKIMI!

sevindirici olan bu kemoterapi ilacına karşı hayata olumlu bakıp yoluma devam etmek. buraya geldim çünkü bilgilendirmeye elimden geldiğince önem veriyorum. yakalanan dostlara geçmiş olsun diyorum...
bugün yazacağım şeyler saç dökülmesi ve bakımı üzerine...
dostlar ilk kemo seansından sonra 1 veya 3 hafta sonra saçlarımız dökülmeye başlıyor. her zaman efsane olan bir sahne aklımıza gelir: breaking bad'de walter white'ın kemoterapi sonrası saçlarının dökülmesi...
aynısını bizzat yaşadım. ailem için yıkıcı bir durum olan bu yaşanmışlık benim için bir güç kaynağı gibi bir şeydi. yastığımdan başımı kaldırdığımda görüntü de bir şey yoktu. hatta arkadaşlarıma saçlarımın dökülmediğine dair sevindirici mesajlar atıyordum ki 3. hafta elimi saçıma götürdüm ve bir baktım bir avuç saç. doktor döküleceğini söyledi fakat hiç bu kadarını tahmin edemiyordum. 1-2 gün idare ettim elimi atmamaya çalıştım fakat duş alırken bir baktım gider yeri saçlarımla tıkanmış vaziyette. işte o zaman psikolojik midir nedir kendimden nefret eder gibi çıktım duştan. yediremiyordum kendime. gencecik adamım saçım dökülüyor bu nasıl iş diyip sitemler ediyordum ki etmekle kaldım. içime attım. babam ve anneme durumu bildirdim ve keselim dedim acil. makine sesi hala aklımdadır. resmen yavaşlatılmış bir sahne şeklinde gözlerimden aşağı saçlarım dökülüyordu. yıkıldım. erkek adam ağlamaz düşüncesi ile bir gram göz yaşı dökmedim bu hastalık sürecinde. annem, babam, kız kardeşim... saçımın kesimini izlerken ağlıyorlardı. ben ise içimde bir kinle bakıyordum aynaya. sonuç: saçlarımı sıfıra vurdum...
yakıştı da :d gerçekten yakıştığına inandırmaya çalıştım fakat bir zaman sonra aynaya bakmaktan çekindim. uzak durdum. sonra ben buyum diyip kabullendim. gel-gitlerle dolu içimde hep kendim boğuştum. şu an atlatmış bir vaziyette yine yazıyorum. 1 ay önce kemoterapi tedavim bitti. hiçbir tedavi görmüyorum. ama hala büyük bir sorun vardı karşımda. bana özgüvenimi geri kazandıracak saçlarım için ne yapabilirdim?

dermatolog gitmeden önce bilime kafa atıp annemin geleneksel yöntemlerine izin verdim. neymiş efendim zeytinyağı saça iyi geliyormuş...
dermatolog'tan  randevu aldım artık hiçbir gelişme göremeyince bir gideyim uzmanından tavsiye ve öneri alayım dedim. efendim gittim bana dedi ki 3 ay sonra tamamen saçlarına kavuşursun. bu zaman içerinde kullandığın zeytinyağı senin saçını da döker dedi dikkat et ve kullanma yıpratırsın köklerini diyince benim ettiğim küfürler arşı geçti...
bilime kafa neden atar bir bilime aç insan...?
efendim bana bir fısfıs ve şampuan önerdi. korkudan onu kullanmadım çünkü bırakınca döküyormuş saçları gibi söylemler çoktu. bende vichy marka şampuanı kullandım. yaklaşık 1.5 hafta olacak ve muazzam bir gelişme var saçımda. ara ara seyreklikler vardı saçımda fakat tamamen yok olmuş durumda. sanırım 1.5 aya tamamen eski saç uzunluğuna kavuşucam. çok iyi ve parasına değer bir şampuan olduğuna inanıyorum. efendim dökülme oluyordu saçımda malum kemo etkisi haftalarınızı alıyor fakat şu an 1-2 tel dökülme var saçımda. bu da normal...
dökülmesini olan dostlarım ve kemoterapiye yeni başlayanlar dahi bunu hayatları boyunca kullanmalı diye düşünüyorum. saçını dert edinenler için geçerli. şahsen 2 aya sahalara geri dönüyorum. :d kemo sonrası saçınızın geri geldiğini de bu sayede uygulamalı olarak arkadaşınızdan öğrenmiş bulunmaktasınız. morali bozmaya gerek yokmuş. kökü sende diyenlere de teşekkürler çok iyi destek cümlesiymiş :d
birinci dersimiz: hayatta koca karı şeylerine inanma. bak bilime inanan insan bile o çaresizliğinde gitti sarıldı o şeylere. az kala saçlarından oluyordu.
ikinci dersimiz: çok zor bir tedavi alıyorsun ve her şeyi uzmanından öğrenmen gerek

ben az kala yanıyordum siz yanmayın :)
hep suratınız gülsün :)
Kökü biz de sonuçta olumlu bakın :)

SAÇLAR UZADI DAHA DA UZAYACAK!
KEMOTERAPİ BİTİMİNDEN 2 AY SONRA!


KEMOTERAPİ ALINCA SAÇLARINIZI KESİN! KEMOTERAPİ TEDAVİSİ BİTİNCE 2 AY SONRA ÜSTTEKİ SAÇLARIM SİZDE DE OLACAKTIR.
NORMAL BİR SAÇIN KENDİNİ YENİLEME SÜRESİ 3 AYDIR!
ENDİŞELENMEYİN :)

Yorumlar

Yorum Gönder

Çok teşekkür ederiz. Yorumunuz okunup cevaplanacaktır.

Popüler Yayınlar