Kemoterapi Sonrası Kullanabilecek Şampuanlar

Kemoterapi Esnasında veya Daha Sonrasında Kullanabilecek Şampuanlar:

Değerli arkadaşlarım zor günler geçiriyoruz veya geçirdik...

Yazıma başlamadan önce size tavsiyem saçlarınıza mahalle ağzından doğma, koca karı ilaçlarından uzak durmanız ve bunun yerine dermatologlardan yardım talep edip tedavi görmeniz.

Yazıma başlıyorum...

Şimdi dostlarım çok ama çok ince saçlara sahip olacaksınız. Bunun önüne nasıl geçebiliriz diye sorarsanız tedavinizin bitmesiyle veya tedavi öncesi önleminizi alarak işe koyulabilirsiniz. Mesela ben anneme güvenip saçımı zeytin yağı ile her gece 5 dkk masaj yaparak dökülmesini engelleyip saçıma iyi gelmesini bekliyordum. Sonra bir baktık benim saçlar git gide azalıyor. Beni aldı bir stres. Kafaya koydum, tedavi gördüğüm hastanenin dermatologundan randevu aldım. Gittim. Adam tedavi sürecimi bilgisayarından kontrol edip aldığım kemoterapi içerisindeki ilaçlara göz gezdirdi. Nedendir bilmem ama kan testime de baktı(Her ay sonu kan testi yaptırıyordum.). Sonra bana şunları söyledi:

1-Kanser tedavisi doğrultusunda alınan kemoterapi yüzünden dökülen saçlar ince çıkacaktır. 

2- İnce çıkan saçların toparlanma süresi, yani saç hücrelerinin eski haline gelmesi 3 ayını alacaktır. 

3- Tedavinin bitmesinin ardından bu süreç başlayacaktır.

4- 6 ay sonra doğru bakımla eski saçlarına kavuşmuş olacaksın.

Evet dermatologumuz bunları söyledi. Daha sonra bana önerdiği şampuan şuydu:

-Vichy  Neogenic Dercos : 



Saç yoğunlaştırıcı, bakıma yardımcı olan bu şampuandan tam 3 adet aldım. Çünkü piyasada her eczanede bulunmuyor. İnternet üzerinden sipariş etmeniz daha mantıklı. Şahsen Gebze'de oturan biri olarak Kurtköy'den gidip aldım.
Duştan çıkarak kendime baktığımda gerçekten saçlarım varmış diyebiliyordum. Eski öz güvenimi az da olsa geri veriyordu bana. 2 kutusunu bitirdim. Dökülme falan olmuyordu artık. Amma velakin fark ettim ki saçımda ciddi anlamda kepek artışı olmaya başladı. Bunun üzerine dermatologa gitmeye karar verdim fakat bir türlü kendime o vakti ayırmadım. Bir kanseri yenen dostumuz bana başka bir şampuanı önderdi. Bu arada Vichy Şampuan adet başına 50 TL'ydi.

-Necip Bey Sarımsak Özlü Şampuan:


Dostlarım bunu bana verdiklerinde elime alıp şöyle şampuanı inceledim. İçimde bir korku: '' Ulan saçlara zarar vermeyeyim.Doktora sormadan bir halt yiyoruz.'' dedim ve demekle kaldım. 15 gün kullandım ve ne fark ettim biliyor musunuz? Saçlarım sıklaşmış, ince saçlarım daha bir kalınlaşmış ve artık kepek sorunum kalmamıştı. Sanırım Vichy'nin yan etkisi beni bulmuştu. Necip Bey'de bunu yok etti. Saçlarım gerçekten daha bir güçlü ve sık geliyor elime. Dökülme de yok. Sonra bunu bitirince yeni bir şampuan aldım. Yine aynı öze sahip, sağlık bakanlığı onaylı.Onu da yazıcam şimdi. İlk önce Necip Bey'in fiyatını söyleyeyim: 10 TL.

-Leaf Action Kara Sarımsak Şampuanı



  Aktara gittim. Necip Bey'den almaya. Fakat aktar bana bunu önerince bir baktım içeriğine. Sağlık Bakanlığı onaylı ürün olduğunu dile getirdi. Sonra ürün üstünde bir görsel dikkatimi çekti. Benim saç yapımın aynısı dediğim bir şey. Saç kökünde kalınlaşma vardı fakat üste doğru bir incelip bir kalınlaşıyordu. Bunun üzerine dedim tamam budur olay. Kız kardeşimde bu konularda benden daha titiz. O da bir baktı. Denemeye değer dedi. Ürün üzerinde dökülen veya ince saçlara uygun, saç derisini besleyici ve saç kökünü besleyen karışım barındıran bir öze sahip olduğu dile getiriliyor. Burayı ben tekrar editleyip sizlere gelişim olup olmadığını söylerim. Fakat ciddi anlamda saçlarım eski haline geri döndü. 3 ayı doldurdum. Şimdi bu şampuanı da kullandıktan sonra dermatologa gidicem. Bakalım ne haldeyim bir öğreneyim. Eğer o da bir rahatsızlık veyahut bir sorun görmezse artık saç konusunda içim bir rahat olabilecek. Bu arada bu şampuanda 20 TL.

Ekstra Bilgi: Dökülen kaşlar ve kirpikler kemoterapi tedavisi bittikten hemen 1 ay sonra eski yerine geldi. Doktorum onun için serum önerecekti fakat 1 ay beklersen de olur diyince almadım. 
Şu an bombayım... 



Ne diyoruz: Hayat Gerçekten Yaşamaya Değecek Kadar Güzel!


Ve bugün ben eski ben !

Yorumlar

  1. Yazınız için teşekkürler. Ben de sarımsak özlü bir şampuan kullanmıştım gerçekten etkisi büyük oluyor. Ara vermiştim şimdi tekrar saç dökülmemden ve seyrek saçlarımdan dolayı sarımsak özlü şampuanlara dönüyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Çok teşekkür ederiz. Yorumunuz okunup cevaplanacaktır.

Popüler Yayınlar